Sakit kepala kronik untuk 46 tahun yang lalu, doktor akhirnya menemui jarum dalam tengkorak



China: Seorang wanita dari Wilayah Anhui, doktor akhirnya menemui punca sakit kepala kronik 46 tahun menderita, terdapat jarum panjang 4.6 cm dalam tengkoraknya.

Pesakit keluarga Liu, 48, berkata, dia mengalami sakit kepala yang berterusan dari 4 dekad. Menurut akhbar Anhui Perniagaan melaporkan bahawa "dia pergi ke hospital untuk memeriksa penyakit itu bulan lalu selepas sakit mula semakin teruk. Beliau menjelaskan bahawa "sakit kepala yang paling teruk kuat saya apabila hujan atau terdapat petir di luar. Kesakitan terasa seperti hendak ditikam oleh jarum pula. "

Cik Liu memberitahu pemberita bahawa dia sentiasa berjumpa doktor untuk bertanya tentang isu ini, tetapi tidak seorang pun daripada mereka yang pernah temui punca kesakitan, seperti dalam tengkorak dia adalah benar-benar jarum dalam tengkorak yang sebenar.

Refleksi memeriksa otak telah menunjukkan bahawa jarum panjang 4.6 cm di sebelah kiri tengkorak Cik Liu. Doktor membuat kesimpulan bahawa jarum itu boleh terperangkap di sana secara tidak sedar kerana dia masih bayi. Jadi doktor menasihatkan pesakit untuk mengambil pembedahan otak untuk mengeluarkan jarum itu. Pembedahan harus dilakukan secepat mungkin.

No comments:

Post a Comment