Kilang pemasangan pesawat Boeing Co di China



China Boeing Co. akan membuka kilang di China dengan kerjasama Aircraft Corporation Perdagangan (Comac). Kilang baru akan memberi tumpuan kepada pemasangan enjin berkembar pesawat Boeing 737, yang dihasilkan di Amerika Syarikat.

Selain itu, pengumuman ini bertepatan dengan lawatan Presiden China, Xi Jinping ke kilang Boeing di Washington, Amerika Syarikat.
Tetapi merancang untuk membuka sebuah kilang di China telah menerima kritikan yang kukuh dari AS calon presiden bagi 2016 pilihan raya. Encik Donald berkata, membuka kilang di China boleh membuat krisis pekerjaan di Amerika. Walau bagaimanapun, eksekutif Boeing berhujah bahawa kilang-kilang yang ditubuhkan di China tidak akan menjejaskan bilangan pekerjaan di Amerika.

China bukan sahaja satu perkembangan baru bagi Boeing di Asia sahaja. Awal minggu ini, Boeing telah menandatangani kontrak penjualan helikopter tentera ke India bernilai $ 2500000. India membeli 22 helikopter Apache dan 15 Chinooks helikopter untuk menggantikan peralatan di era Soviet.



No comments:

Post a Comment