Pesawat kawalan jauh terbaru Amerika Syarika X-56A lebih cepat daripada kelajuan bunyi dan enjin senyap




Amerika Syarikat: NASA baru-baru ini telah menguji dengan jayanya pesawat kawalan jauh jenis berdengung X-56A  terbang dengan menakjubkan.
Kidron jenis baru ini adalah penting untuk pengeluaran jenis mekanikal masa depan pesawat berat yang boleh bergerak jarak yang jauh dan menggunakan bahan api kurang dan bagi pengangkutan barangan. Untuk mengukuhkan kualiti dan keselamatan mana-mana ujian penerbangan pesawat di Kidron X-56A, yang sangat kecil dan alat kawalan jauh dengan mudah.



Ia mempunyai panjang kira-kira 2.3 meter dan panjang sayap kira-kira 8.5 meter, berat lebih daripada 220 kg dan enjin Jetcat P400 turbojet yang mempunyai berat kira-kira 40 kg dan lebih cepat daripada kelajuan bunyi dan enjin senyap.
Great Kidron telah dicipta oleh Lockheed Martin, pengeluar pesawat terbesar di Amerika Syarikat dan meletakkan ujian pertama pada 11 Ogos.



NASA dan syarikat akan terus menyesuaikan tempoh tambahan 6 bulan untuk Kidron X-56A untuk contoh dalam menyediakan pesawat pengeluaran dengan sayap boleh menukar masa pertama, yang ditetapkan untuk menunjukkan pada awal tahun 2016.






No comments:

Post a Comment