Penemuan terbaru tulang ketua suku kaum dalam pasukan berkuda Federation dikebumikan dengan kuda mereka di wilayah Rusia




Rangka seorang raja, pahlawan yang dikebumikan dengan kuda lebih daripada 2,500 tahun yang lalu, ditemui di kampung Krasny Yar Altai Wilayah di selatan Rusia dan bersempadan dengan Rusia dan Kazakhstan.

Ahli-ahli arkeologi mendakwa bahawa rangka mereka digali dan ini adalah rangka Scythain suku kaum yang pernah tinggal di wilayah Rusia lama dahulu. Pemimpin-pemimpin telah dikebumikan dengan kuda dan baju mereka dihiasi dengan objek logam seperti pedang, pisau dan objek lain yang berharga. Imam Alexander Kazakov ahli arkeologi yang mengetuai penggalian, berkata walaupun pakayan pahlawan semuanya mereput, emas ditemui dikebumikan di tanah jelas kelihatan.



Suku kaum Scythian adalah anjakan permulaan pusat Eurasia bermula dari Iran ke China dan seluruh Asia ke Eropah Timur. Dalam dokumen-dokumen lama Greece dan China juga telah menulis sebuah pasukan berkuda yang kuat.

Ledakan Scythian bermula pada abad ke-8 SM., Dan kemahiran berkuda mereka menjadikan mereka menjadi kumpulan berkuasa di rantau ini pada zaman purba. Pada abad ke-7 SM. Kumpulan itu mencipta empayar pertama dan banyak negara pada masa itu, sedar akan kekuatan mereka, menunggang kuda, memanah dan pedang Scythian.

Walau bagaimanapun, pada abad ke-5 SM. Kumpulan yang sama telah mula menjalankan perniagaan dengan Greece dan banyak empayar besar lain.







No comments:

Post a Comment