Analisis baru patung tertua berusia 11,000 tahun di Yekaterinburg Rusia





Rusia: Shigir patung- patung yang digali dari bawah lumpur lepas 125 tahun di Yekaterinburg Rusia, selepas analisis baru mendapati bahawa ia adalah lebih daripada 11,000 tahun setengah yang lalu.

Penggalian ini dijalankan di Pergunungan Ural pada tahun 1890 dan pertama kali dianggarkan oleh pakar-pakar pada tahun 1997 yang telah wujud selama lebih 9,500 tahun.


Satu sumber dari Sejarah Muzium Sverdlovsk memberitahu akhbar Siberia Times bahawa untuk menangani soalan-soalan dan hasil yang boleh membuat satu pengiktirafan bersama, pakar-pakar bersetuju untuk menggunakan teknologi moden terkini untuk menganggarkan usia patung yang dibuat dari diukir daripada kayu pokok-pokok pain berusia sekurang-kurangnya 157 tahun. Ketinggian patung tertua 5 meter setengah piramid lama.


Profesor Mikhail Zhilin pemimpin penyelidikan artifak menganggap patung ini Shigir sebagai utusan sejarah dahulu yang mahu memberitahu sesuatu untuk generasi akan datang. Heller berkata anda hidup oleh iman dalam jiwa dan kemajuan yang sangat bijak.




No comments:

Post a Comment