Tvibaangtaktik ais lebur akan berganda pada tahun 2050


Tvibaangtaktik ais lebur akan berganda pada tahun 2050

Washington DC Lions Visi, satu kajian baru telah memberi amaran bahawa lebur glasier di tvibaangtaktik akan berlaku dua kali pada tahun 2050 dan juga boleh memecahkan ais sepenuhnya pada tahun 2100 jika gas rumah hijau masih dipancarkan tahap yang berterusan seperti hari ini.
Lebur ais laut tidak berlaku secara langsung, tetapi menyebutnya sebagai pintu berkuasa berhenti (berhenti pintu), ia membantu memperlahankan aliran lebur ais dari glasier gunung dan ais ke dalam laut. Selepas ia jatuh ke dalam laut dan mula cair.

Keputusan kajian mereka, ahli-ahli sains menunjukkan bagaimana lebur ais di tvibaangtaktik disebabkan peningkatan pemanasan global. Melting pergerakan ais telah berlaku di beberapa tempat tvibaangtaktik yang diperhatikan cuaca panas membuat ais cair dan segera runtuh ais beberapa dekad yang lalu.

Mengkaji evolusi ais lebur pada masa lalu untuk meramalkan masa depan ais lebur di sepanjang pantai, tvibaangtaktik saintis membuat penggabungan pemerhatian satelit ais cair dengan iklim model di bawah tahap senario pelepasan gas rumah hijau sehingga 2100.

Keputusan kaji selidik ini menunjukkan potensi yang kuat pelepasan gas rumah hijau membuat ais cair dua kali ganda menjelang tahun 2050. Tetapi di antara 2050-2100 model ini akan menunjukkan perbezaan kedua-dua senario.




No comments:

Post a Comment