"Doktor malaikat" menyambung kepala bayi


"Doktor malaikat"  menyambung kepala bayi


Australia: Selepas kemalangan serius bayi berusia 16 bulan. Doktor Miracle telah memutuskan untuk membuat pembedahan menyambung kepala bayi ke tubuhnya.


"Doktor malaikat"  menyambung kepala bayi

Seorang budak lelaki bernama Jackson Taylor, bayi itu berada di dalam kereta bersama ibu dan adik perempuan berusia 9 tahun, apabila kereta mereka bertembung dengan kereta lain. Kemalangan itu menyebabkan kepala Taylor terkoyak daripada tubuhnya. Taylor telah dibawa ke hospital di Brisbane, di mana doktor melakukan pembedahan selama 6 jam untuk cuba menyelamatkanya.

Doktor Geoff Askin yang disebut sebagai "doktor malaikat" Australia mengetuai pasukan pembedahan untuk Taylor. Doktor Askin dan pasukanya telah berjaya sambungkan semula tulang belakang Taylor. Taylor kini memakai bulatan besi di sekeliling kepala dalam tempoh  8 minggu berturut-turut.
Doktor mengambil keputusan untuk memisahkan sambungan besi itu daripada kepala budak kecil dalam pembedahan megah tidak lama lagi.

"Doktor malaikat"  menyambung kepala bayi

Ibu Taylor berkata, "Ia adalah sangat luar biasa" Semua orang teruja bahawa kanak-kanak kecil ini akan pulih tidak lama lagi.




No comments:

Post a Comment