Doktor membuat pembedahan pemindahan zakar buat pertama kali di Amerika


Doktor membuat pembedahan pemindahan zakar buat pertama kali di Amerika

Amerika Syarikat: MD pasukan Johns Hopkins University bersedia untuk pemindahan zakar yang pertama kali di Amerika, yang merupakan prosedur yang boleh membantu beratus-ratus veteran yang cedera.

Johns Hopkins jurucakap mengesahkan New York Times melaporkan bahawa pembedahan pertama seumpamanya yang direka untuk tentera yang cedera kemaluannya dalam pengebom di Afghanistan. 12 jam, termasuk pembedahan untuk menjahit luka dengan beberapa saraf, saluran darah dan boleh membuat fungsi pengeluaran air kencing, dan keupayaan seks.

Oleh kerana pembedahan membentuk hanya melampirkan zakarnya dan tidak termasuk buah zakar supaya pesakit tidak boleh mempunyai keupayaan untuk melahirkan kanak-kanak, menurut laporan yang dituntut. Menurut akhbar Times, lebih daripada 1267 orang cedera askar, zakar mereka di antara tahun 2001 dan 2013 di Iraq dan Afghanistan.

Walaupun prosedur ini tidak diperlukan untuk menyelamatkan nyawa, tetapi doktor dan pegawai Pentagon, Chicago, memberitahu akhbar itu bahawa mereka percaya bahawa ia adalah penting dalam menangani masalah krisis psikologi mereka yang menderita. Universiti dibenarkan bekerja 60 pembedahan eksperimen dengan jiwa kebangsaan keluarga orang mati yang memberi kebenaran.






No comments:

Post a Comment